Fredlyvegen 69 7353 Børsa
Telefon: 926 44 201 Send oss e-post
Åpningstid 07.00- 1700: Epost: mtb@barnehage.fredly.fhs.no
TV-aksjonen 22 oktober "La barna leve i fred"

I forbindelse med  årets Tv - aksjon "La barna leve i fred"  22 oktober, ble barna invitert til male bilder som som ble utstilt og solgt i aulaen i Bauta Kulturhus.

Malin fra biblioteket kom på besøk til barnehagen og leste ei boka "Krigen som endret Rondo" for de eldste barna i barnehagen. Etterpå tok vi frem lerret og maling og malte bilder inspirert av boka. Barna ble berørt av det de hadde lest - reflekterte og kommenterte mens de malte.

- "det e trist med krig - for noen kan dø".

- "man kan si stopp!".

- Den voksne - "hva kan vi gjøre når noen begynner å krige da"?.

- "være snille mot hverandre".

- "man skal ikke krige mot noen som ikke vil det".

- "man må snakke sammen".

Utstillingen var i aulaen på Bautaen kulturhus. Alle ble invitert med mulighet for å kjøpe kunsten til inntekt for Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt.

I år gikk inntekt fra TV-aksjonen til Redd Barnas arbeid for å hjelpe barna som er rammet av krig og konflikt. Tema for årets aksjon var "La barn leve i fred" og skal blant annet ha fokus på å hjelpe barn med å håndtere vonde opplevelser, gjenforene barn og familier som har kommet bort fra hverandre, sikre trygg vei til og fra skolen og trygge klasserom, samt tilby barn trygge områder i nærmiljøet hvor de kan leke og le.

Inntekten fra kunstutstillingen ble på hele 7600 kroner :)