Velg avdeling Tussene
Postadresse Madla barnehagene, Postboks 355, Forus 4068 STAVANGER Telefon: 95056602 Send oss e-post
Bråde barnehage Storåkerveien 10 4046 Harfsfjord Telefon: 51913180 Send oss e-post
Molkeholen barnehage Madlamarkveien 4 4042 Harfsfjord Telefon: 51 50 73 83 Send oss e-post
Sandal barnehage Fasanveien 19 4042 Hafrsfjord Telefon: 51912340 Send oss e-post
Slåtthaug barnehage Havrestien 12 4042 Hafrsfjord Telefon: 51 91 33 40 Send oss e-post
Hafrsfjord åpen barnehage Regimentsveien 30 4045 Hafrsfjord Telefon: 95 80 28 82. Send oss e-post
Smiodden åpen barnehage Storlomveien 11 4049 Hafrsfjord Telefon: 989 03 426 Send oss e-post
Redaktør: Hilde Fagervik

VELKOMMEN TIL TUSSENE

På avdelingen er det 29 barn og 6 ansatte

Vi som jobber her er: Camilla 100%, Kristian 100%, Pranvera 100%, Guro 100%, Åse 60% og Ellen 40%.

Telefonnummer: 90713661

Telefonnummer Trollegruppen: 90808322

E-post:      camilla.waage@stavanger.kommune.no

kristian.bjanesoy.engh@stavanger.kommune.no

Uke 24 hos oss Mosetusser ble en turløs uke pga. ferieavvikling, men vi har alikevel klart å fylle uken med kjekke formingsaktiviteter og mye kjekk lek. Vi har også vært så heldige at vi har kunnet feire, ikke bare èn, men to bursdager denne uken. Lars og Vegard ble 5 år gamle, og vi fikk to veldig kjekke bursdagssamlinger. Hipp hurra for begge to. Alt i alt ble det en fin uke, på tross av at vi ikke fikk startet uken med en fin tur. Vi tar det igjen neste uke :)

Hei, her kommer endelig bildene fra uke 23, beklager forsinkelsen.

For en pangstart vi fikk på denne uken. Vi gikk en ekstra lang tur på mandagen, først gikk vi til Tingbøskogen, der vi spiste og lekte en god stund. Siden været var fint bestemte vi oss for å gå tilbake til barnehagen via Alvasteinsveien, og for å stoppe innom gården for å se på dyrene. På denne gården pleier vi å bli godt mottatt når vi går tur her, og denne gangen var intet unntak. Da vi kom frem til gården, så vi en ponni som oppførte seg litt rart, og da vi kom nærmere så vi at den var i i gang med å føde! Vi trakk oss vekk slik at hesten kunne få litt ro, og hentet eieren av gården som umiddelbart tok oss med tilbake til hesten slik av vi kunne sitte å se på, og for en opplevelse det ble. Barna satt stille og rolig hele seansen, og og veldig tålmodige og nysgjerrige. Vi ble sittende til det nyfødte føllet hadde klart å komme seg på bena, og begynt å gå. Eieren på gården mente at siden vi var der, så kunne vi også få gi navn til føllet. Etter å ha funnet forslag, og stemt over alternativet ble vi enig om at føllet skal hete "Nina".
Resten av uken fylte vi med forskjellige formingsaktiviteter, og barna så ut til å like å "sette spor". Vi har også sunget en del, og laget annen flott kunst. Selvsagt også mye flott lek ute i godt vær. Neste uke skal vi tilbake til gården en tur for å se hvordan det går med Nina, det gleder vi oss til.

I uke 22 startet vi med en kjekk tur til Sjødumpa, der var klatring på berget, i trærene og på klatrestativet ekstra populært denne dagen. Karusellen får også kjørt seg når vi er der. Jysla kjekt å snurre masse før vi tar en liten gårtur på gresset :D Ellers denne uken har vi hatt flere fine sangsamlinger, der barna får velge sanger fra sangkortene, og vi har hatt smøremåltid og mye kjekk lek ute. Vi hadde også ett lite kunstprosjekt der vi lagde en fin plakat til avdelingen. På torsdag hadde vi besøksdag, der de "rekruttene" fra Huldrene kom på besøk. Det ble mye fin lek, og Mosetussene var veldig flinke til å hjelpe, og leke med de minste. På fredag hadde vi årets siste aldersinndelte grupper på tvers av avdelingene. Da gikk de største Mosetussene på besøk til vettene, og der hadde vi en kjekk "hukommelses-samling" i regi av Remy. Veldig kjekt! Vi gleder oss til nok en flott uke på Mosetussene.

Uke 18 startet vi med en flott tur til "Sjødumpa", det var noe kaldt, men vi koste oss alikevel. Senere denne uken kom sommervarmen for fullt, og det ble plutselig behov for sommerklær og solkrem! Det har vært veldig kjekt å se på både planter og barn blomstre i solen. På tirsdagen hadde vi smågrupper, der i stor grad fokuserte på lek, og det å ha det kjekt sammen. Onsdagen forsvant i en fei, og jeg tror alle hadde en fin og etterlengtet fridag. På torsdag var det besøksdag, og de største Mosetussene fikk "ta over" rommet til trollene mens "rekruttene" var på besøk hos de minste. Fredagen var vi ute nesten hele dagen, og vi fikk alle kjenne på at det kan faktisk være litt slitsomt med sol også. Hele denne uken har vi øvet på 17. mai sanger i samlingene, og vi begynner å se frem til å feire 17. mai.

Vi gleder oss til neste uke, da vi skal begynne på ordentlig med 17. mai forberedelsene.