Velg avdeling Jordbær
Hovedadresse Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: 971 44 903 Send oss e-post
Stokka Christian Skredsvigs vei 27 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 31 33 Send oss e-post
Stokkadalen Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 32 55 Send oss e-post
Stokkatunet Besøksadresse: Chr. Skredsvigsvei 25, 4023 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4068 Stavanger Telefon: 97144903 Send oss e-post
Redaktør: Bente Sjøthun

Jordbær er en avdeling med 12 barn i alderen 1-3 år og 4 voksne.

De voksne som jobber på jordbær er:

Eirin Ask Wiersen - Pedagogisk leder

eirin.ask.wiersen@stavanger.kommune.no

Brit Hana - Pedagogisk leder

brit.hana@stavanger.kommune.no

Vanya Petkova - Fagarbeider

Linn Hebnes - Barn og ungdomsarbeider

Vi holder til i bygg 4 i Stokkadalen.

Vi har en stor tro på at barn lærer mye gjennom felles opplevelser og erfaringer. Vi ønsker å gi barna en bred plattform av opplevelser og erfaringer før de skal over på stor avdeling og videre på skolen. Barna skal i løpet av barnehagehverdagen oppleve å bli sett og hørt, de skal oppleve mestring og glede, de skal oppleve å være viktige for fellesskapet, de skal bli behandlet med respekt, de skal oppleve lærerike situasjoner, de skal oppleve trygghet og nærhet og de skal oppleve varme og gode voksne som er til stede.

Vi legger vekt på at barna tilegner seg sosial kompetanse. De skal lære å forholde seg til andre, og å ta hensyn til andre. Vi ønsker at de skal vise empati og omsorg for hverandre. Vi ønsker å skape gode relasjoner både mellom barn-voksen, og mellom barn-barn. Alle barna skal inkluderes i lek, og være en del av fellesskapet. Det å være i et trygt og godt miljø er en forutsetning for læring og utvikling. For å kunne delta i lek er det en forutsetning at du føler trygghet.

Dere kan nå oss på telefon: 951 81 679

Briller til barn-ordningen var ny 1. august i fjor. Dersom barnet ditt trenger briller, er sannsynligheten stor for at dere har rett på pengestøtte fra NAV. Pengestøtten trekkes rett fra regningen hos optiker, og man trenger ikke sende noe til NAV selv.

Les mer om ordningen på https://www.nav.no/briller-til-barn

Vi minner om at følgende datoer satt av til felles planleggingsdager for Stokka -Barnehagene:

16. august 2023
16 og 17. november 2023
02. januar 2024
02. april 2024
Barnehagene er da stengt.

Tenk å få male ute. Kunstneriske små barn fikk male ut på store steiner.

Utrolig hva vann, zalo og maling kan blir til.

Vi hadde et barn  på en avdeling som testet positivt fredag ettermiddag.

Alt er under kontroll i samarbeid med smittesporing i Stavanger kommune.

Foresatte på den aktuelle avdelingen ble kontaktet med en gang ,de har gitt tilbakemelding på negativ test på barna..

Barnehagen har åpent som vanlig i morgen mandag 20. september.

Minner om at dersom barna er syke eller har nyoppståtte symptomer må de være hjemme fra barnehagen - ta kontakt med smitteteamet i kommunen dersom dere er tvil om barna bør teste seg.

Vi har fra i dag og ut uke 26 stengt avdeling Smørblomst og Tusenfryd. Grunnen er at et barn har testet positivt på korona.

Smørblomst og Tusenfryd hadde samarbeid på tvers de dagene vi hadde grønt nivå det er grunnen for at barna  på disse to avdelingene er i karantene.

Dersom dere har anledning til å hente barna litt tidligere denne uken  ville det være til stor hjelp for oss siden vi har ansatte som også er berørt og ikke kan komme på arbeid.

Dersom det blir endringer vil informasjonen bli lagt ut her fortløpende.

Kontakt Anne Lise på mail :  anne.lise.aagedal@stavanger.kommune.no dersom du er usikker på noe i denne forbindelse.

Hei Alle sammen!

Det er problemer med portene i barnehagene nå i kjølen, vi ber alle om å feste lenken som henger på portene slik at de ikke blir stående åpne.

Vi ber også om at alle kjører sakte og er oppmerksomme ved inn og utkjørsel på parkeringsplassen, vennligst benytt også kun de oppmerkede parkeringsplassene så det ikke oppstår uoversiktlige situasjoner.

Vi starter opp med matservering til lunsj slik det var før nedstenging  i mars 2020, barnehagen vil kjøpe inn frukten når matserveringen starter opp igjen. Kostpenger legges på 300,- pr. mnd. Dette er en økning på kr 50,- dette ble behandlet og vedtatt i SU 10.2.2021. Endringen gjøres gjeldende fra 22.februar 2021.