Helsesykepleier

Skolehelsetjenesten består av helsesykepleier og fysioterapeut. Vår oppgave er å drive helsefremmende og forebyggende arbeid i skolen. Vi ønsker å medvirke til at ungdommene aktivt er med på å påvirke eget liv, slik at den enkelte skal oppleve god helse og trivsel.
Dette gjøres bl.a. gjennom helseopplysning, rådgivning og veiledning individuelt og i grupper, helseundersøkelse og oppfølging av enkeltelever

En viktig del av arbeidet er å være tilstede for den enkelte elev og foresatte når de tar kontakt for samtale, råd og veiledning.

Helsesykepleiere treffes på skolen alle dager fra 08:30 til 15:00.

Katrine Andersen Freuchen
E-post: katrine.andersen.freuchen@kristiansand.kommune.no

Katrine er på skolen mandag, tirsdag og fredag og har hovedansvar for elever i 8A, 8C og 10. trinn.

Beate Olsen
E-post: beate.olsen@kristiansand.kommune.no

Beate er på skolen onsdag og torsdag, og har hovedansvar for 8B, 8D og 9. trinn.

Elever og foresatte er velkommen til å ta kontakt.