Velg avdeling Biene
01020304050607
29303101020304

VELKOMMEN TIL BIENE

Biene er en 3-6 års avdeling med 24 barn og 4 voksne.

Vi som jobber på Biene:

Tonje (pedagogisk leder 100%)

Therese (barne og ungdoms-arbeider 100%)

Steinar (assistent 100%)

Jomo (assistent 100%)

Vi kan kontaktes på:

Telefon: 97769462

Tonje - tonje.olsen.lund@stavanger.kommune.no

Nå har sommerferiene for de voksne i barnehagen startet, og vi begynner snart med sommerbarnehage-ukene. Vi vil gjennom hele sommeren ha vann som tema. Vi leser, leker og har morsomme aktiviteter rundt vann.

Vi kommer til å være slått sammen med Honningbarna/Bikuben (liten avdeling) store deler av sommeren.

uke 27- Vi slår oss sammen. Barna leveres på biene mellom 7.30-9.00, så deles vi oss, vi slår oss sammen igjen fra 15.00 av

uke 28- Vi slår oss sammen. Barna leveres på biene mellom 7.30-9.00, så deles vi oss, vi slår oss sammen igjen fra 15.00 av

uke 29- Vi slår oss sammen hele dagen. Lever barna på Bikuben

uke 30- Vi slår oss sammen hele dagen. Lever barna på Bikuben

uke 31- Vi har gått avdelingsvis. Lever barnet til Biene :)

Uke 32- Vi har gått avdelingsvis. Lever barnet til Biene

Uke 33- Vi har oppstart på nytt barnehageår

Ha en flott sommerferie <3

Her kan dere trykke dere inn å se et innslag laget i Lillehammer. Jomo er styremedlem i "kulturhjerte" som er et kreativt rom hvor mennesker fra hele verden treffes gjennom musikk, dans og kreativitet. Sjekk ut hjemmesiden deres: www.kulturhjerte.no

eller se den tøffe filmen deres: https://youtu.be/rcuTQGbZ_A0?si=H87MV6KAp_UxlmfR

Mandag dro vi på fellestur med alle barna. Der så vi mye rart..

Torsdag16 mai markerte vi 17 mai i Emmaus barnehage! Vi bestilte sol og fint vær, å pigede ble det sol! Takk for alle som møtte opp i toget og var med å gikk ;)

Da har vi hengt opp lapp på gangen med ulike tider for foreldresamtaler med spurvene. Ta en titt, og skriv dere opp ;)

Den 16 mai går vi i tog i barnehagen. Toget går fra barnehagen 09.50, dere som vil se på anbefales å stå oppe ved nord- og sør-bygget. Uglene går forrerst i toget, resten av biene går litt lengre bak. Vi anbefaler alle å komme før 09.00. Dere kan ha med flagg, vi har også lagd pynt barna får holde selv i toget :) Etter toget sier alle "hadet", og barna blir med de voksne ansatte og har aktiviteter ute resten av dagen. Det blir servert kalkunpølser og saft-is. !!Vi gleder oss masse!!

Vi har fått Jomo på avdelingen vår! Jomo har tidligere jobbet fast på nordbygget, på avdeling edderkoppene. Han er en aktiv gladlaks som vi virkelig gleder oss til å jobbe sammen med :) Velkommen Jomo til biene

Endelig begynner det å bli vår i barnehagen vår. Blomstene spirer og gror, det gjør også alle de deilige grønnsakene våre

Vi fylte opp et glass med flott, hvit, myk snø. Deretter tok vi glasset med inn i vinduskarmen for å se hva som gjemmer seg inni snøen. Etterhvert som snøen smeltet, kunne vi se både sand, stein, grus, og annet rusk. Vi skimtet til og med en larve (eller et hår, det vet vi ikke helt). Dessuten ble det jo nesten ikke vann i glasset. Et fult glass med snø, blir (etter smelting) bare halve glasset med vann! Alle var enige om at det var merkelig at all den flotte hvite snøen kunne gjemme så mye. Det var også flere som tenkte at det å spise snø, var ganske ekkelt.

I månedsbrevet stod det at Saliha skulle komme til oss uke 3. Det ble endret til Bushra, en flott og snill dame Hun vil være hos oss noen dager fremover.

Biene har fått billetter til julekonsert med Stavanger Symfoniorkester "Nøtteknekkeren"!

Konserten er mandag 18 desember, og tirsdag 19 desember.

Konserten begynner 9.30 i stavanger kulturhus. Vi har satt oss opp både mandag og tirsdag neste uke, for at alle skal få bli med :) Det betyr at barna må leveres til barnehagen senest 8.00 den dagen de skal på konsert. Vi tar bussen 8.20.Vi smører mat. barna må ta med egen sekk og drikkeflaske med vann.

Mandagsgruppa er:

Solveig,Pernille,Hannah,Jenny,Kaia,Maria,

Maia, Evelin, Alfred V, Johannes, Agnes G, Kasper

Tirsdagsgruppa er:

Alfred K, Christos, Live, Alfred S-L, Theodor, Moira,

Andrej, Arden, Nora, Nora H, Sofie, Agnes

Vi gleder oss masse!

Fredag 15 desember er det duket for nissefest i barnehagen. Da kan de barna som vil, kle seg i nisseklær. Opplegget starter etter morgensamlingen kl 9. Vi kommer til å ha mini-disco, adventsamling, masse lek, grøt og mye mer. Kanskje kommer til og med nissen på besøk...

Vel Møtt