Hillevåg barnehage

Velkommen til informasjonssiden for Hillevåg barnehage. På denne siden kan du få nyheter og annen relevant informasjon for barnehagen.

Hillevåg barnehage ligger fint plassert inne på området til Stavanger Universitetssykehus. Barnehagen har stor tomt med rikelig leke- og oppholdsareal inne og ute. Barnehagen har 8 avdelinger fordelt på to bygg som ligger ved siden av hverandre.
Erfaringene tilsier at en tradisjonell avdelingsbasert inndeling er med på å gi barna en trygg og god læringsarena sammen med forutsigbarhet, struktur og gode voksne støttespillere i barnas hverdag. Alle barn skal ivaretas og for oss betyr det at vi jevnlig evaluerer organiseringen av virksomheten.

Det er kort vei til fine turområder som Mosvatnet, Vannassen og Vålandsskogen.
I tillegg har vi kort vei til Stavanger sentrum som gir oss mulighet til å delta på kulturelle tilbud og arrangement i regi av Stavanger kommune.

Hillevåg er en praksisbarnehage og vi har derfor studenter fra barnehagelærerstudiet ved UIS i perioder av barnehageåret. Barnehage er også en lærebedrift og tar derfor imot lærlinger som utdanner seg for å bli barne- og ungdomsarbeidere.

Åpningstider: 07:30-16:30

Avdelingsleder: Bhavani Sivanesan og Cathrine Monsen Bjørnstad