Historie

Roligheden gård barnehage er Kristiansands største barnehage med 215 plasser fordelt på 3 barnehagebygg. Vi ligger solrikt og fint til på Lund i nærheten av Bertes og Marvika, hvor vi har fine turplasser. Barnehagen satser mye på gode utedager for alle barna.

Det eldste bygget, Roligheden er fra 2002, og de to nyere byggene Låven og Lille Roligheden er fra 2012.
Roligheden har en småbarn-side med 29 barn fra 1-2 år, som fordeler seg på de to barnegruppene And og Gås. De har lekerom, hvilerom og utelekeplass tilpasset de yngste barna. Hos de store barna er det 58 barn fordelt på 2-3 grupper. De har gode, felles lekerom og et godt uteområde til lek og aktivitet.

Låven har plass til 78 barn fra 3- 5 år. Barna har flotte lekerom fordelt på to etasjer, de har tilgang til en gymsal og stort spiserom med kjøkken. En av gruppene på Låven er naturgruppe.

Lille Roligheden har 50 plasser for barn fra 1-2 år. Bygget er innrettet for de minste barna, med gode lekerom, hvilerom og fint uteområde. Barn fra Lille Roligheden går over til Låven når de blir 3 år.