Publisert: 28. august 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Ann Christin Myklebust

ICDP foreldreveiledning

Kristiansand kommune tilbyr ICDP foreldreveiledning på de ulike helsestasjonene nå i høst.

Hva er ICDP foreldreveiledning?
Se denne filmen.

ICDP foreldreveiledning er et kunnskapsbasert, enkelt, universelt og forebyggende program som passer for alle som er foreldre/omsorgsgivere.
Opplegget går over 6 samlinger, 1 ½ - 2 timer hver gang. Det er gratis å være med.
Forskning viser at det å delta på ICDP foreldreveiledning virker, og tilbakemeldinger fra foreldre som har vært med er veldig gode.
Typisk tilbakemelding er «dette skulle alle foreldre ha vært med på»  eller «jeg skulle ønske at vi hadde vært med på dette når barna var yngre».

Målet er at barn som vokser opp i Kristiansand kommune skal ha en trygg og god oppvekst, med foreldre som kan møte barnets følelsesmessige behov og sette gode og trygge grenser for barnet.

Hvis noen har spørsmål eller er interessert i å være med på ICDP foreldreveiledning så kan de gjerne kontakte sin helsestasjon, eller kontakte Tone Langeland.
Epost: tone.langeland@kristiansand.kommune.no Telefon: 900 28176