Artikkel
Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<september 2024><<
september 2024
mtotfls
02030405060708
30010203040506
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Månedsbrev september 24

Velkommen til nytt barnehageår, til både nye og gamle barn og foreldre, i Solborg barnehage. Her kommer dette barnehageårets første månedsbrev.

Det er snart September og vi er allerede godt i gang med aktiviteter og grupper. Tilvenningen har gått veldig fint og vi synes de nye barna finner seg godt til rette i gruppen.

Femårsgruppen valgte å starte opp tidlig da det var store forventninger i denne gruppen til en ny tilværelse som eldst i barnehagen. De har fått seg hver sin skuff med perm blyant og viskelær, vi har tatt bilde av alle som vi har hengt opp på veggen, disse skal brukes aktivt i samlingene. Bildene og bordet fikk like klistermerker slik at alle viste hvor de skulle sitte, men ups på samlingen etter var det ingen klistermerker igjen på bordet:-). Vi får finne på noe annet lurt.

Solklubbben har også så startet opp, de har en fin overgang fra Knøtter til Solklubb. De har perlet, tegnet og malt.

Venneklubben har hatt en samling på Mostun sammen med naturvernspedagogen hvor de lærte om humler. Det vil bli tre samlinger i høst og tre eller fire til våren.

Knøttene tar det litt mer med ro, her handler det i første omgang om trygghet i gruppen, personalet og barnegruppen og om å finne plassen sin.

Fredag 30. august skal vi på første samling i Tjensvoll kirke sammen med Hakkebakkeskogen barnehage.

Vi har startet opp med svømmegrupper. For de som er nye i barnehagen vil dere får både en fisk på plassen og melding i Transponder når det er deres barn sin tur å svømme. Hvis dere lurer på hva som er lurt å ta med på svømming finner dere dette på hjemmesiden vår i meny på venstre side under "Praktiske opplysninger" (årsplan 24-25).

Som alle kan se, etter hvert, nærmer det seg permisjon for Camilla, 17. september. Vi har vært i en ansettelses prosess siden før sommerferien, hvor vi søkte etter barnehagelærer. Vi fikk faktisk ingen søkere, så vi søkte og fikk innvilget ønske om å sette inn Eline som konstituert barnehagelærer, noen vi tror blir veldig bra. Eline har mange års erfaring som barne- og ungdomsarbeider her i Solborg barnehage.

I sommer hadde vi inne ny utlysning på Finn.no hvor vi søkte etter assistent, barne- og ungdomsarbeider og barnehagelærer. Vi fikk tre søkere som var barnehagelærere som alle har vært inne til intervju, det var dessverre ingen av dem som var aktuelle for stillingen hos oss.

Vi valgte også å innkalle to andre til intervju, dette var to der vi fant søknadene utrolig friske og de hørtes ut som de passet godt inn i vårt barnehage miljø og personalet. Dette stemte. Vi har nå ansatt Camille i vikarstilling frem til 31.12.25. Hun har oppsigelsestid, men kommer så fort hun får gå fra tidligere jobb, i utgangspunktet starter hun 1. desember. Det vil si at vi vil ha vikar fem til dette.

Vi er i samtale med to flotte miljøarbeidere på Solborg folkehøyskole og vil sette opp faste timer med disse to og Ine. Vi legger vekt på en trygg, forutsigbar og god barnehage og ønsker derfor faste vikarer fremfor tilkallingsbyå.
Camille skal dere få høre mer om når det nærmer seg oppstart.

Onsdag 25. september er 18.00 - 20.00  det foreldremøte i barnehagen. Vi skal velge 3 foreldrerepresentanter så har du et ønske om å delta der så gi beskjed til Wenche. Vi håper noen av de "gamle" også blir med slik at det er noen med litt erfaring. Dette er en lett og liten jobb:-)

I september skal vi ha brannvernsmåned. Vi lærer om brannvern sammen med Bjørnis. De eldste får med seg Bjørnis hjem slik at ham kan sjekke hvordan barna hjem er sikret mot brann:-).
Vi skal jobbe med ulike tema som brannalarmen, møtested, nødnummer, rømningsveier o.l. og i løpet av uke 38 (som er nasjonal brannverns uke) blir det en brannøvelse hvor vi tester ut klokkene.

Ha en fortreffelig flott september måned. Vi gleder oss til godt samarbeid med barn og voksen også dette året.