Artikkel
juni/juli 2024
Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<juli 2024><<
juli 2024
mtotfls
01020304050607
29303101020304
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Månedsbrev juni juli 2024

Da kommer barnehageårets siste månedsbrev.

Da har vi kommet til det siste månedsbrevet i barnehageåret nok en gang. Tiden går fort og igjen er det tid for å si lykke til videre til noen av barna og velkommen til nye barn. Dette er en spennende, men også vemodig tid. Vi blir jo så glade i de små, og tilbringer så utrolig mange fine stunder sammen, og plutselig så er de på nye arenaer og skal klare seg uten oss. Da håper vi at vi har fylt ryggsekken deres med masse gode egenskaper som sosial kompetanse, empati selvhevdelse og stor tro på seg selv og egne evner.

Vi gleder oss til å ta imot nye flotte barn til høsten og starter opp i august klar for nye utfordringer, gleder, lek, humor.

Mai

Litt om måneden som har gått. Mai har vært en fantastisk måned med mye fint vær. Vi har tilbrakt mye tid ute og det liker vi. Femårsklubben øver på Karius og Baktus til sommerfesten og alle øver på kor sang.

Vi har jobbet mye med sosial kompetanse i de ulike gruppene.

Vi har hatt samlinger med førstehjelp, men noen av disse dagene falt ut på grunn av varme og personal på ferie. Disse dagene har vi tilbrakt ute. Noen samlinger har vi tatt med oss ut.

Vi feiret 17. mai den 14. mai med tog og god gammel 17. mai feiring i barnehagen. Vi hadde pølsebod og leker.

Venneklubben var på idrettsdag på fotballbanen på Haugtussa, dette var en suksess og barna har snakket mye om dette i ettertid.

Nå er vi i juni måned og det nærmer seg sommerfesten

Sommerfesten 2024

Vi, sammen med foreldrene til Solklubben, inviterer, foreldre, søsken og besteforeldre til en fin sommerfest (sommeravsluttning). Dette skal foregå onsdag 12.06.24 i dagligstuen på Solborg folkehøyskole. Vi starter klokka 16.00 så alle må være på plass i god tid før dette. Ingen henter barna sine denne dagen. Vi opplever at flere av barna vil være med på korsang når de kommer rett fra barnehagen. Etterpå griller vi hvis været tillater det. Hvis dere tenker det blir en lang dag for barna så kom heller litt senere denne dagen hvis det er mulig. Det vil etter hvert komme en påmeldings liste i barnehagen husk å skrive dere på og betale så fort som mulig for å gjøre arbeidet til komiteen så lett som mulig.

Sommer

Etter sommerfesten avsluttes de vanlige aktivitetene som foregår i barnehagen, da går vi over i sommer-barnehage. Da er det personalet som har valgt tema vi jobber med. De har fått en uke hver hvor de lager et pedagogisk opplegg rundt valgte tema. Dere vil få en plan over uken på mandagen.

Husk å ha nok klær liggende i barnehagen været er ganske ustabilt i dette landet. Ha liggende alt fra tynn dress, regntøy og støvler til shorts, t skjorte og badetøy. Se etter at det er nok skiftetøy som truser, sokker, bukser og gensere.

Når været er fint og sola skinner husk å smøre barna godt før de går i barnehagen, vi smører dem etter lunsj. Dere trenger ikke ha med solkrem hvis dere ikke trenger en spesiell krem, vi har i barnehagen faktor 30.

• Ha gjerne drikkeflaske med i barnehagen. Husk å ta den med hjem for vask.
  • Ha en sekk hengende på barnets plass for turer i sommer
  • Ta med alle klær, støvler og leker når dere tar ferie. Vi skal vaske, og av erfaring vokser de ofte ut av deler av garderoben i løpet av ferien.

Vi ønsker alle en riktig god sommer, og lykke til til de av barna som skal slutte og begynne på skolen, eller ny barnehage.