Publisert: 02. november 2023 | Sist endret: 02. november 2023 | Forfatter: Linn Elisabeth Weaver

Prosjekt Lurvelegg

Over flere år har sangen om Lurvelegg fulgt barn og voksne i barnehagen og på tur. Ser vi en stubbe så går praten om det kan være Lurvelegg sin.

Det er flere vers i sangen, men refrenget sier blant annet noe om hvordan Lurvelegg ser ut. Han har et øye, to neser, tre hoder og fire bein. Fem føtter, seks ører og syv negler i gråstein.

Med utgangspunkt i sangen har vi gjennom oktober måned laget og formet vår egen Lurvelegg i barnehagen. Han har fått en stubbe som han kan sitte på, en hule under trappa, spor på gulvet osv.

Gjennom prosjektet har det vært fokus på språk og tall. Hva er en kongle, stubbe, gråstein? Hvor mange steiner må vi ha for å få syv negler? osv.

Vi har malt, limt og formet. Hørt eventyret om Lurvelegg, laget trollmat og undret oss over stort og smått.

Lurvelegg vil fortsette å følge oss og sangen læres videre til nye barn hvert år.