Publisert: 26. oktober 2023 | Sist endret: 26. oktober 2023 | Forfatter: Linn Elisabeth Weaver

FORUT

I løpet av oktober måned har Karuss barnehage hatt fokus på barns rettigheter og fulgt FORUT sitt pedagogiske opplegg.

Vi har blitt godt kjent med Hamphless (5) som bor i Malawi og hans hverdag. Det er store kontraster mellom Haphless sin hverdag og hvordan vi har det i Norge. Gjennom små filmsnutter har vi bl.a. blitt kjent med Haphless sin familien, landsbyen de bor i, barnehagen hvor Hamphless går, kosesjiraffen Suala og det flotte landet Malawi.

Vi har snakket om vennlighet, takknemlighet, kosthold og barnerettigheter- som er årets tema. Barna har mange spørsmål, undrer seg over forskjellene og hvordan vi kan hjelpe andre.

Til opplegget er det laget dans og musikk. Spellemannsvinnerne Silje og Maria har laget den fengende musikken!

Torsdag 26.10 arrangerer barnehagen aksjonsdag med en innsamlingsaksjon til FORUTs arbeid for barns rettigheter. Barn og familiene inviteres til lapskaus, kakesalg og lynlotteri. Til denne dagen har barna og laget noen produkter. Det er fint å hjelpe andre!